АВАНГАРДНИ МОДНИ ДЕТАЉ ИНСПИРИСАН ДЕЛИМА ДОМАЋЕ И СВЕТСКЕ КЊИЖЕВНОСТИ
Свака ташна говори посебну причу, чува културно наслеђе, али и осликава личност своје власнице
У доба када већину оних лепо тврдо укоричених књиже вних издања можете наћи у дигиталном облику, када сте последњи пут у јавности запазили некога са књигом у руци? Је дан млади атеље из Београда „B∞k88bag” враћа књигу на улице и то у виду ручно рађених, персонализованих торби. Ове авангардне, модне акцесоаре красе на слови домаћих и светских писаца, од Лазе Kостића, Иве Андрића и БранкаЋопића до Фридриха Ничеа и Фјодора М. Досто јевског. Интригантни спој књижевности и моде мами осмех и одушевљење на сва ком кораку, а обавезно питање знатиже љника бива: “Је л’ ово књига или торба?”
„B∞k88bag” је настао у јуну прошле го дине, а у креативном тиму су две младе предузетнице Гордана и Нена, које су уз помоћ и у сарадњи са малим фирмама и занатлијама,почеле да стварају и израђују ове персонализоване и уникатне ташне. Инспирација за израду производа поте кла је од двеју дама, шпанске креаторке Паломе Пикасо, ћерке легендарног сли кара Пабла, која је својим књига-ташна ма освојила јавност још давне 1990, као и француске креаторке Олимпије Ле-Тан, која је, по узору на Палому, двехиљади тих година дизајнирала сличне торбе, украшене везом. Међутим, од поменутих дизајнерки ташне атељеа “B∞k88bag” се разликују по примени различитих техни ка израде, као и мултифункционалности.
– Да би настала уникатна и персонализо вана ташна,прво је потребно саслушати жеље и замисли клијената. На основу њи хових идеја израђује се 3D модел, а када дефинишемо све детаље и елементе, узла зимо у процес производње. Период израде је до 30 дана јер израда зависи од много фактора: од технике за коју се определи купац, савремених технологија веза, ла серске штампе, књи говезачког златотис ка…Сваки сегмент се ради ручно и с много пажње, с тим у вези и рок израде је дужи наводе креаторке Гордана и Нена. Иако се дешава да заинтересовани по желе и неки већ пос тојећи модел, у овом атељеу се труде да увек начине бар минималну измену и унесу лични печат оног ко поручује та шну да би она заиста била уникатна.
– За израду ташни користе се високо-ква литетни материјали попут плиша и коже. Нашу ташну додатно краси и елегантна кићанка, која се, такође, израђује ручно и по жељи купаца. Може бити од коже или луксузног свиленог конца и, као таква, даје посебну ноту елега нције. Поред естетског и практичног сегмента, размишљале смо и о функционалности. Свака дама воли да носи ташну на више начина. На ша ташна је модел 3 у 1 јер може да се носи као коктел ташна, а с елегантним каишом постаје ручна ташна или торба која се може носити преко рамена – додају саговорнице Борбе.
На ташнама се не налазе само наслови познатих аутора већ се могу појавити и најразличитије декоративне шаре и моти ви, знамените личности, грађевине, уме тничка дела и персонализовани детаљи.
Свака ташна говори посебну причу, чува културно наслеђе, али и осликава личност власница које их носе, истичу Гордана и Нена, додајући да је филозо фија њиховог бренда комбиновање моде и културе.
– Kада купац изрази жељу да се на ње говој ташни нађе наслов неке књи ге, не користе се оригиналне ко рице, већ се по једини графички елементи с њих уграде у дизајн. Често се дешава да је типографија, као и сама сти лизација књижевног дела, у потпуности другачија у односу на оригинал.
Из атељеа кажу да се све ради у дого вору и консултацијама с купцима да би дошли до идеалног визуелног решења, на обострано задовољство.
– Увек постоје изузеци, као што је у слу чају књиге „Приче ношене кошавом” Све тлане Бићанин, која је урађена у потпу ности према оригиналу корица књиге. То је било могуће јер је ауторка дела била у улози купца – објашњавају нам креаторке.
Поред српских аутора, на торбицама су се нашла и дела попут Ничеовог „Тако је говорио Заратустра” и “Идиота” Досто јевског, као и новела “Мали Принц” Ан тоана де Сент Егзиперија, која је многима обележила детињство.
Атеље тренутно ради на серији торби које су само инспирисане геометријском формом књиге, тако да не мора нужно по седовати графичке елементе попут назива дела и имена писца, као и на оснивању мушке линије торби.
– Жеља нам је да постанемо препозна тљиве на тржишту, да изађемо из форме мале производње, али да истовремено сачувамо аутентичан и персонализован печат бренда – наводе Гордана и Нена.
аутор НАТАЛИЈА КУНИЋ
ФОТО: ПРИВАТНА АРХИВА