Scroll Top

Упознајте жене које руководе Поштом Србије

upoznajte-zhene-koje-rukovode-poshtom-s
Сличне теме

Богата професионална каријера в.д.директора Поште Србије Зорана Ђорђевића увек је имала обележја тимског рада, а он је, као вођа тима, као по неком правилу, одговорне функције поверавао женама. Увереност да су управо жене те, које својом марљивошћу и посвећеношћу, стручношћу, спремношћу и оданошћу, увек спремне да се ухвате у коштац са проблемима, и да је то оно што ствара нов и посебан квалитет у руковођењу органом државне управе или пословним системом, Ђорђевић је, према сопственим речима, усвојио као искуство од свог оца, познатог, признатог и успешног директора једног другог, трговинског пословног система, који му је и по много чему другом, иако га је изгубио са 24 године, био и остао узор.

Много је тога што Ђорђевић и његов тим имају у плану, за чију реализацију ће од непроцењиве важности бити правовремени и квалитетни ангажман жена на руководећим позицијама, а све у складу са оним што Ђорђевић често истиче: „Потпуни успех није могућ без вас – жена, и ваше подршке нама, у сваком смислу, не само као мајки, сестара, бака или супруга, већ нарочито као равноправних пословних партнера и сарадница. Успех је и привилегија имати тим какав ја данас имам, поносан сам на све њих. Хвала за подршку и што сте део тима”.

Стога, ако данас погледате ко је на руководећим местима у ЈП „Пошта Србије“, видећете да управо жене чине значајну већину Ђорђевићевог тима, и да је захваљујући њима у претходних мало више од годину и по дана пословање видно унапређено, уз посебно наглашену бригу о запосленима, чија се права стално унапређују и чији је радно-правни, социјални статус и положај трајно побољшан. Добри пословни резултати били су представљени и на недавно одржаном проширеном колегијуму, на ком су посебно издвојени и најуспешнији пројекти, најављени најважнији планови за наредну годину, са посебним освртом управо на њихове заслуге.

Бојана Николић, директорка функције услуга

На позицији Директора функције услуга, Бојана је од 2018. године. По струци дипломирани инжењер саобраћаја, једна је од оних који су читав радни век посветили Пошти Србије марљиво радећи на увођењу нових услуга. Посебно је поносна на своје учешће у пројекту увођења експрес услуга на тржиште Републике Србије.

„Пост експрес је први курирски сервис на подручју наше земље и показао се као један од најуспешнијих пројеката нашег Предузећа. Пројекти попут ових вас науче колико је важно имати поуздан тим, квалитетне међуљудске односе и добру радну атмосферу како бисте успели у својој замисли“.

Претходно, Бојана је била и директор Дирекције за експрес, пакетске и логистичке услуге, а кроз своју богату каријеру, ангажована је на великом броју стратешки важних пројеката.

„Одувек сам се трудила да свим младим колегама пренесем знање и искуство. Радује ме кад видим да имају здраву амбицију, да су жељни развијања и напредовања, и да израстају у нову генерацију компетентних људи. Одрасла сам са традиционалним васпитањем које ме је научило правим вредностима. Пристојност, приступачност и уважавање других, али и истрајност у свом раду понела сам из породице и то ме води целог живота. Све што сам постигла у свом професионалном животу дугујем својој породици и њиховој подршци“.

Милица Спасић, директор функције информационих технологија, електронских комуникација и развоја

Кроз своју каријеру у информационо-комуникационом сектору, Милица је увек била орјентисана на добар резултат, због чега је својом одговорношћу и спремношћу да увек преузме иницијативу успешно водила тимове ка остварењу заједничког циља. Са својим стручним тимом ради на дигитализацији услуга, аутоматизацији и унапређењу свих пословних процеса у Пошти, и истиче да је веома поносна на тим вредних људи који су за мање од две године реализовали значајан број пројеката којима је грађанима Србије омогућена још квалитетнија, бржа и боља услуга.

„Још на ЕТФ-у сам научила да се „испрограмирам“ како бих све стигла. Потребно је знати уклопити све – и посао и породични живот у једну складну и функционалну целину“, истиче Милица.

Претходно је радила као специјалиста за ревизију и безбедност ИТ мрежа, а последњих година била је и саветник за ИКТ безбедност при Народној банци Србије.

Као мајка две девојчице, слободно време користи да проводи са њима и прати их у њиховим активностима, и истиче да је најважније бити са децом јер се породична компонента изгубила у брзини живота у којем неретко фали комуникације.

За себе каже да увек воли да види ширу слику и да је њен спортски дух одговоран за здраву компетитивност која је води целог живота.

Наташа Димитријевић, директор Функције правних послова и управљања непокретностима

Ужичанка по рођењу и по афинитетима ка планинама, рекама и језерима, Наташа за себе у шали каже да је у Београду само на привременом раду. Након стицања дипломе Правног факултета Универзитета у Београду и две године рада у адвокатској канцеларији, Наташа је почела да ради у некадашњем великом ПТТ систему, који је обједињавао поштански саобраћај и телекомуникације.

У току рада у Пошти, положила је правосудни испит и стекла звање овлашћеног интерног ревизора у јавном сектору. Од 2018. године део је Функције правних послова и управљања непокретностима, у оквиру које је била руководилац Сектора за заступање Предузећа, виши саветник, заменик директора, а данас директор ове одговорне и важне пословне функције. Са задовољством истиче преко 27 година верности истој компанији.

„Сматрам себе правичним и захтевним руководиоцем, са великом наклоношћу ка стручним, паметним и вредним људима, који као мото на послу имају – ја ћу то да урадим, а не – то није мој посао. И даље волим учење и стицање нових знања, као и осамдесетих година, током средње школе и студирања“.

Каже да најбољим другом одувек, а и данас, сматра добру књигу. Мајка је двоје одраслих и самосталних људи и поносна бака једног дечака и једне девојчице.

Данијела Рајковић, директорка функције управљања кадровима

Дипломирала је на Економском факултету у Београду. У Пошту Србије дошла је као део уиграног тима Зорана Ђорђевића, чије је поверење стекла дугогодишњим успешним руковођењем у Министарству за рад, запошљавање, борачка и социјална питања – од шефа одсека до руководиоца и вишег саветника Групе за зараде и Групе унутрашње контроле инспекције. Као неко ко је целу своју каријеру посветио управо људима, као директорка функције управљања кадровима бави се најважнијим сегментом и најбитнијим ресурсом Предузећа:

„Људи – они су највеће богатство наше велике компаније. Чак 15.000 запослених приоритет је нашег руководства, због чега непрекидно радимо на побољшању њиховог материјалног статуса и услова рада“.

Врло посвећена овој теми, ауторка је текстова у стручним часописима о радним односима у јавном сектору, примени закона о раду и сузбијању сиве економије. Дуги низ година била је члан радних група за израду стратешких докумената, закона и прописа, као и члан сталног радног тела за економска питања Социјално-економског савета Републике Србије.

Неретко је и у улози предавача на семинарима и радионицама које се односе на колективно преговарање, политику зарада (плата), као и контролу и планирање зарада у јавним предузећима, али како истиче, најбитнија, животна улога је управо улога супруге и мајке.

Хаџи Ана Дашић, директорка функције набавки, инвестиција и одржавања

Хаџи Ана, дипломирани правник и мастер менаџер, своје професионално искуство је између осталог стицала у Републичком фонду за пензијско и инвалидско осигурање и Министарству одбране. Данас руководи пословима јавних набавки, централним магацином, инвестицијама и одржавањем објеката у ЈП “Пошта Србије“.

„Веома сам захвална што имам директора који препознаје мој потенцијал и који ме инспирише да увек дам све од себе. Никад нас не ставља у калуп, већ нас пушта да будемо оно што јесмо. Управо тај осећај неспутаности у послу ми помаже да будем најбоља верзија себе. Срећна околност је да сам увек била иза руководиоца који су на мене преносили знање и неговали моју здраву амбицију, и који су продубили мој осећај љубави и одговорности према држави“.

Дуги низ година се бави и производњом органског поврћа за своју породицу и пријатеље у кући надомак Београда у којој јој живи мајка – особа од које је научила основне лекције о потреби да жена буде самостална, образована, еманципована, али да у тој борби за независност не изгуби ни један женски квалитет.

„Од изузетне ми је важности да будем у контакту са земљом – тако пуним своје батерије, због чега сваки слободан тренутак користим да будем у природи и на путовањима. Регенеришем се у моментима тишине које себи обезбеђујем редовно. Најважнија лекција коју још увек савладавам је стрпљење и то да ништа не схватам лично“.

Мирјана Рафаел, директорка пратеће функције стратегије и процене пословног ризика

Занимљиво је то да је Мирјана у поштански свет, иако је по звању економиста, дошла из света новинарства. Преко десет година уредничког и новинарског стажа стекла је на РТС-у у редакцији Информативног програма Телевизије Београд и редакцији ТВ дневника. Уређујући Јутарњи програм, Београдску хронику, као и дневне вести и емисије, научила је да ништа не може да је изненади.

„Последњих двадесет година сам у стратегији. За овај посао је веома битно да знаш да донесеш одлуку у тренутку, процениш кад је прави моменат, да знаш где је почетак, где је крај, докле хоћеш и можеш да идеш, а најважније је да знаш где да „сечеш“ – исто као и у новинарству“.

Мирјанин посао подразумева креирање стратешких планова Поште Србије, укључујући анализе организационе структуре, финансијског статуса и пословног окружења, израду маркетинг и инвестиционог плана, као и сачињавање пројекција финансијских величина, флуктуације и структуре кадровског потенцијала. Сваки документ на нивоу компаније из области процене ризика пословања прошао је кроз њене вредне руке.

„Сваку одлуку доносим аргументовано и увек поштујем туђе мишљење. Управо зато стојим иза сваке своје речи и увек знам „зашто“ – и у породици и на послу. Нема много науке – или хоћеш или нећеш. Кад одлучиш да хоћеш или идеш до краја или се уопште не хваташ у коштац“.

Марина Фуртула, директор пратеће функције безбедности и заштите

Марина, родом из Мојковца, поред дипломе на Факултету заштите на раду, на којем је тренутно на докторским студијама, дипломирала је и на Факултету за менаџмент.

На почетку каријере бавила се пословима заштите од пожара, безбедности и здравља на раду. Из приватног сектора, 2017. године прелази у државни, где је у Министарству за рад, запошљавање, борачка и социјална питања обављала функцију директора Управе за безбедност и здравље на раду.

Будући да потиче из спортске породице, важан део њеног живота заузима управо спорт којим се свакодневно бави.

„Трудим се да својим личним примером мотивишем младе да уврсте спорт у своју свакодневну рутину и да схвате колико је важно живети здраво. Поред тога, од изузетне је важности да пажљиво бирамо људе са којима проводимо слободно време – ја увек бирам породицу и пријатеље, и трудим се да будем окружена људима са којима постоји размена добре енергије“.

Својим личним примером, Марина показује да у животу треба бити упоран, вредан, енергичан и истиче да је најбитније имати емпатију и стрпљење за људе из околине и пословне сараднике.

„У животу треба тежити ка свом циљу, испунити своје снове, дати лични печат сваком послу који обављамо и у њега унети сву своју љубав и знање. Тиме оплемељујемо и себе и људе око себе. Ако верујемо у себе – успех је загарантован“.

Бојана Потежица, директор Пратеће функције интерне ревизије

Позиција директора Пратеће функције интерне ревизије није ни мало лака, поготово јер подразумева редовне контроле и опсежна извештавања, али ова ведра Пријепољка посао обавља тако да без обзира на то што је, како воле да је зову – инспекција, буде омиљена у Пошти.

„Можда овај посао на први поглед не изгледа превише креативно, али заправо јесте – и креативан, и изазован, и одговоран. Кад посао обављате са љубављу, разумевањем и стрпљењем – успех је загарантован. Оно што је такође веома важно јесте ваше радно окружење – добри сарадници су кључ. Имам ту срећу да наш тим чине стручни људи који су уједињени у истом циљу – да од Поште направе најбољу компанију у Србији“.

По струци правница, дуги низ година радила је у државној управи – Министарству државне управе и локалне самоуправе, Министарству здравља, као и Министарству за рад, запошљавање, борачка и социјална питања.

Из љубави и знатижеље према путовањима и пејзажима, пре пар година почела је да се бави и фотографијом. Заједно са колегиницом Данијелом Рајковић пропутовала је целу Србију, а њихов десетогодишњи заједнички рад и пријатељство које је из њега произашло почело је са Бојаниним доласком на претходни посао.

„Мој први радни дан је почео тако што сам ушла у погрешну канцеларију у којој сам упознала Данијелу. Како то обично бива – случајности нема. Десет година касније, још увек радимо заједно, сада у Пошти Србије која је врло брзо постала наша друга кућа“.

Спасенија Ожеговић, директор привредног друштва „Пост Про“ ДОО Београд

Доцент др Спасенија Ожеговић, директор привредног друштва Пост Про чији је оснивач Пошта Србије, каријеру је започела пре више од четрдесет година управо у Пошти. Изузетно цењена у научним круговима у области поштанског саобраћаја, менаџмента, организације пословних система и стратегије цена, диплому основних, магистарских и докторских студија стекла је на Факултету организационих наука. Прва је жена из Поште која је промовисана у доктора наука на београдском универзитету и аутор преко двадесет објављених радова у стручним часописима.

,,У поштански систем ушла сам са 16 година у ПТТ Образовном центру и истог тренутка заволела тимски рад у нашој великој породици. Срећна сам што сам управо овде остала цео свој радни век развијајући велики број пројеката од стратешког значаја не само за Пошту, већ и за Републику Србију“, истакла је Спасенија, која своје драгоцено искуство често преноси младима као гост предавач на стручним семинарима и конференцијама.

Будући да поштанске токове познаје као свој џеп, не изненађује чињеница да је управо Спасенија била члан експретске радне групе за израду прве националне Стратегије развоја поштанских услуга у Републици Србији, као и да је учествовала у изради првог европског Закона о поштанским услугама. Са садашње позиције, Спасенија непрекидно ради на побољшању материјалног положаја запослених.

„Из ове тачке гледишта поносна сам на допринос и резултате које сам остварила у професионалном и научном раду, али ипак сам најпоноснија на моју породицу – супруга и две ћерке, који су одувек били моја највећа подршка“.

Александра Величковић, специјални саветник директора Предузећа

Иза Александре је двадесет година искуства у водећим интернационалним и домаћим агенцијама за комуникације и маркетинг, руковођење великим кампањама и дугогодишњи рад у телевизијској и филмској продукцији. Из приватног сектора у Пошту је дошла на место специјалног саветника директора Предузећа, где је задужена за комуникацију са медијима, ПР и маркетинг. Све медијске догађаје у Пошти осмислио је и реализовао креативни тим којим успешно руководи.

Дипломирала је на Техничком факултету ,,Михајло Пупин’’ Универзитета у Новом Саду. Највећи део каријере провела је на руководећим позицијама где је водила пројекте за клијенте из приватног и јавног сектора, а неретко је имала и саветничку улогу за кризни ПР у великим међународним компанијама.

“После скоро двадесет година рада у приватном сектору, пружила ми се прилика да своје искуство ставим у службу великог система који је кључан за грађане Србије. Оно што нас издваја је велика мотивисаност свих нас да заједничким снагама постанемо најуспешнија компанија у Србији”.

Будући да је динамика њеног посла таква да подразумева да је седам дана у недељи „онлајн“, сваки слободан тренутак користи да буде са супругом и децом.

„Омиљена породична активност нам је одлазак у преко сто година стару породичну кућу у Зрењанину коју заједничким снагама рестаурирамо. Не тако често, натерам се да седнем за клавир и свирам, како бих и на своју децу пренела љубав према музици“.

Марија Петровић, заменик директора функције финансија и економских послова

Марија је рођена Београђанка која свој град не би мењала ни за један други на свету. Зато је каријеру градила баш на ушћу Саве и Дунава, где је завршила Економски факултет Универзитета у Београду и наставила усавршавање у привреди на пословима инвестиционих фондова, фондова ЕУ, финансијског и пореског саветовања, као и вођења рачуноводствених послова за велике корпорације.

Своју експертизу је након рада у Министарству за рад, запошљавање, борачка и социјална питања ставила у функцију Поште Србије, која настоји да својим пословањем прати светске тенденције у области финансија. Саветница је ревизорских кућа, учесница пројеката са Унијом послодаваца Србије, коауторка стручних публикација и медијатор пословних преговарања.

„Мој животни мото је „Знање је моћ“, због чега се трудим да ми сваки дан донесе нешто ново и корисно. Улагање у знање је дугорочно улагање у своју вредност – зато непрекидно учим и подучавам друге. Уживам у сваком задатку и умем гласно да се радујем сваком успеху. Све што радим – радим за своја два дивна дечака којима сам посветила цео живот. Заговорник сам васпитања у којем родитељ својим примером детету показује прави пут, те су ми они додатна мотивација да будем што успешнија“.

На питање како постиже да буде успешна пословна жена и посвећена мајка и супруга, одговара да је кључ у подршци околине и мудром балансирању обавеза, приоритета и одрицања. У обе куће – свом дому и на свом послу, позната је по широком осмеху и оптимизму јер, како сама каже, најбољи резултати се постижу позитивним ставом и добром атмосфером у тиму.

Валентина Митровић, помоћник директора РЈ „Регионално поштанско-логистички центар Београд“

Валентина је део Поштине породице од 2006. године. У колективу је позната као особа са изузетно покретачком енергијом на коју колеге увек могу да се ослоне.

„Става сам да је потребно поштовати правила и морална начела. Најбитније од свега је бити човек и остати свој. Колико год је тешко – изводљиво је. Кроз цео стаж проведен у Пошти све сам доживљавала као изазов, а кад се осврнем видим много задовољних корисника, решених проблема и запослених који су са осмехом долазили и долазе на посао“.

Била је прва жена контролор на тзв. „перону“ у историји Поште Србије, у Регионалном поштанско-логистичком центру Београд. Касније, као руководилац службе за поштанску мрежу бринула је о чак 100 запослених и возном парку од 238 возила.

Присећајући се својих првих радних дана, открила нам је да јој је најдраже било кад љути и незадовољни корисник из Поште изађе задовољан и насмејан. Каже да јој је до сада то увек полазило за руком управо због искрене жеље да помогне.

Валентина се у млађим данима бавила атлетиком и кошарком. „Пре сам увек радо играла са екипом, а данас често играм са сином који је наследио мој таленат и кошаркашки је судија. Волим да слободно време проводим са породицом и пријатељима, а један од омиљених издувних вентила су ми чести одласци на позоришне представе“.

Драгана Љумовић, функција поштанске мреже – вођа пројекта

Дипломирала је на Саобраћајном факултету на одсеку за логистику, а о њеној експертизи најбоље говоре одговорне позиције које су јој повераване у претходне три деценије – од директора Сектора поштанских услуга у Дирекцији за поштански саобраћај, шефа службе, те саветника у кабинету тадашњег генералног директора и саветника у Дирекцији за поштанску мрежу – управо Драгана је аутор главног технолошког пројекта комплекса Главног поштанског центра Београд и техничко-технолошке концепције Главног центра у Нишу и Новом Саду. Многобројним пројектима који су иза ње, дала је огроман допринос у процесу аутоматизације прераде пошиљака.

„Упорност, организованост и систематичност – то су особине које волим да видим у свом тиму. Волим да подучавам нове генерације и увек уживам у тимском раду и размени мишљења.“

Као једини одговорни пројектант саобраћаја са лиценцом Инжењерске коморе Србије, ради на изради и реализацији пројеката из области савремених технологија, поштанских, логистичких, информатичких, транспортних и других технолошких процеса.

„Увођењем новог практичног решења за аутоматизовану доставу пошиљака, нашим корисницима који су нам увек на првом месту омогућили смо преузимање пакета 24 часа дневно, 7 дана у недељи, када то њима највише одговара“.

Оснивач је удружења ХW4Y (ХЕАЛТХY WОРЛД ФОР YОУ) које се бави афирмацијом позитивних вредности људског деловања – едукацијом, културом, спортом, рекреацијом, здрављем, бригом о деци, младима, старима и породици, као и заштитом животне средине.

Тања Маринковић, директор радне јединице „Београдски венац“

Завршила је Факултет безбедности Универзитета у Београду. У Пошти Србије је од децембра 2019. године на месту директора радне јединице „Београдски венац“.

“Саставни део мог рада је стална комуникација са запосленима на свим нивоима. Од доласка на ово место, инсистирала сам на тимском раду и ближој комуникацији запослених у технологији и запослених у службама. Обилазећи поште и разговарајући са управницима, поштарима, достављачима и шалтерским радницима слушала сам њихове предлоге, критике и сугестије и тако сам највише и научила“.

Њен мото је „Ред, рад и дисциплина“. Каже да је кључно саслушати своје запослене и уважити њихово искуство, због чега је и увела праксу „отворених врата“ једном недељно. Свакоме ко има питање, проблем или предлог њена врата су увек отворена, јер, како каже, конструктивни разговори и тимски рад су пут до најбољих решења и резултата.

Будући да је територија на којој се ова радна јединица простире изузетно велика и покрива општине са бројним излетиштима, и ван посла ужива у дружењима са запосленима.

Викенде, када нису радни, проводи на селу са партнером, а енергију обнавља и дружењем са ћерком, за које каже да је највише растерећује.

Мира Мурић, Директор радне јединице“Земун“

Цео свој радни век Мира је провела у Пошти. Прошавши кроз читаву лествицу позиција упознала се са свим пословним процесима на свим нивоима, због чега са лакоћом руковиди радном јединицом „Земун“. Након завршене Средње ПТТ школе, завршила је Вишу Пословну школу и Факултет за економију. Од 2017. године до марта 2021. била је заменик директора Функције поштанске мреже, кад је именована за директора РЈ „Земун”.

„Свако напредовање је за мене било нови изазов и додатни мотив, али и обавеза да будем још боља. Као руководилац сам одувек била посвећена томе да мој тим буде задовољан и увек сам настојала да гајим што боље међуколегијалне односе, подједнако уважавајући свакога у систему. Мислим да су управо улагање у људе, здрава атмосфера на послу, осећај припадности истом тиму и јачање међуљудских односа међу запосленима међу најбитнијим предусловима добре организованости и постизања још бољих резултата“.

Радна јединица „Земун“ годинама уназад по резултатима рада важи за једну од најуспешнијих радних јединица на нивоу Србије, што доказује да се ради о менаџерски добро организованој радној јединици. Обухвата чак три економски најјаче градске општине – Земун, Сурчин и Нови Београд.

„Основни услови за успех су и сталне едукације, стручна усавршавања и увођење иновација у пословање. Наш топ менаџмент је добро организован и прилагодљив према новим тржишним условима и захтевима из сфере поштанског пословања, због чега сигурно корачамо напред“.

Драгана Марковић, главни сарадник у кабинету директора Предузећа

Главни сарадник у Кабинету директора Предузећа и десна рука шефа кабинета, Драгана је у Пошту Србије дошла након једанаест година рада у протоколу Сава Центра. Кроз организацију и супервизију великих домаћих и међународних догађаја и конгреса научила је да темељно и прецизно приступа сваком пројекту.

Рођена је у Адис Абеби, у Етиопији, где је провела рано детињство, а под утицајем оца економисте и дипломате завршила је Факултет за међународну економију. Од гимназијских дана радила је као организатор великих догађаја, асистент на домаћим и страним филмским остварењима и преводилац са енглеског, шпанског и француског.

„Рано искуство и сусрети са великим бројем дипломата, представника држава и влада али и људи из света науке, спорта и културе ми је помогло да схватим значај повезивања људи кроз различита деловања. Како се основна мисија Поште заснива на повезивању људи у земљи и свету, осећам велику одговорност и част што радим у овом систему“.

Када њој поверите организацију – знате да ће све бити перфектно. Изузетно комуникативна, савесна, професионална, увек ведро, насмејано и спретно жонглира са многобројним задацима у најдинамичнијој средини – кабинету директора Предузећа.

Колеге кажу да је хитра, спретна и окретна, а она кроз шалу додаје да је главни „кривац“ за то њено плесачко искуство.

„Дуго сам се бавила плесом и џез балетом. Данас ипак уз све дневне обавезе, више уживам у гледању балетских представа и позоришних комада, него у учествовању у истим“.

Извор: zena.blic.rs

Фото: Предраг Митић / Промо

Додај коментар: