Првих дана марта, српски дизајнери под окриљем Serbia Fashion Week-а, почели су да исписују ново поглавље српске модне и текстилне индустрије.
Четири наша модна креатора представили су своје ове колекције у званичном програму најзначајнијег светског модног догађаја – Paris Fashion Week-а и на тај начин остварили историјски успех када је реч о српској моди.
Предвођени председницом Националне коморе за моду Србије и првом дамом Serbia Fashion Week-а Светланом Хорват, у некадашњој резиденцији шпанске краљевске породице Боурбон, велелепном простору La Galerie Bourbon своје нове колекције приказали су Сузана Перић, Јелена Малешевић, бренд Lovely apple иза кога стоји модни двојац Јелена Зорић и Милица Тричковић, потом Александра Џаковић и њена модна линија АККА.
– Колекцију коју сам приказала у Паризу чини 20 модела, који се разликују од свега у мојој досадашњој каријери, каже дизајнерка Сузана Перић и додаје: „Ово је за мене један велики степеник, како у креативном тако и у продукцијском смислу, јер је сваки комад прича за себе!
Желела сам да направим нешто иза чега ћу стајати са великим поносом, с обзиром на то да је Paris Fashion Week највећи и најбитнији модни догађај на планети и представља сам врх светске моде. Приступ стварању ове колекције се разликовао од сваког до сада.
Оформила сам најбољи тим професионалаца из целог региона, који је дисао са мном у току стварања колекције, од самог почетка све до последњег модела.
У тиму су најбољи кројачи, моделари, шнајдери, стилиста… Најбољи из сваке бранше стоје уз мене овог пута и много сам поносна на свој тим и себе!
Читава колекција је на граници између ready to wear и високе моде, и тај вајб је присутан у сваком моделу. Ништа није препуштено случају, о сваком детаљу се водило рачуна, сваки шав, конац, брош и све остало, рађено је специјално за овај историјски битан моменат како за мене, тако и за српске дизајнере и за нашу државу – каже поносно Сузана Перић.
Милица Тричковић и њен бренд Lovely apple приказали су колекцију Зодјак инспирисану непресушном мистеријом и симболиком астрологије.
– Сваки комад је уникатан и носи у себи карактеристику и естетику једног од 12 знакова Зодијака са Q кодом који вас скенирањем директно уводи у причу о том хороскопском знаку.
Поред визуелног доживљаја, публика је имала прилику да се упозна са тајном поруком коју носе модели, што је било изненађење које смо спремили за Paris Fashion Week.
Lovely apple бренд је симбиоза две веома јаке личности, уметности, моде, иновативних технологија. Колекција Зодјак има циљ да мистику и интригантност коју носи астрологија представи кроз естетику бренда Lovely apple – говори Милица.
Дизајнерка Александра Џаковић и њена модна линија АККА паришкој модној публици преставили су се колекцијом Convergence.
-Нова колекција представљена током Paris Fashion Week-а, настала је као еволуција мог претходног дизајнерског рада, а инспирисана је локалном културном баштином и њеном јединственом естетиком. Сви комади су направљени од једног материјала – вуненог филца у црној и бијелој боји, уз употребу 3Д штампаних биоразградивих дугмади.
Црно и бело симболизирају супротности – једно рефлектује, друго упија. Конвергенција значи равнотежу, сусрет у једној тачки, интеграцију супротности. Кројеви су рађени дигитално, тако да је комплетна колекција ласерски резана и шавови се склапају ручно, без употребе шиваће машине – каже Александра Џаковић.
Препознатљива по јединственим креацијама инспирисаним винчанском културом, Јелена Малешевић приказала је моделе своје модне линије Morfium.
–Док смо радили на овој колекцији, вратили смо се до наших почетака инспирације — архетипа. Инспирисала су нас праисторијска балканска племена и њихова фасцинација троугловима, круговима, спирале и сва та космичка геометрија у њиховим умовима и духовима.
Сву ту грнчарију израђивале су жене које су се као уметнице изражавале у свом свакодневном животу. Претпостављам да је одећа такође морала да одражава ове исте геометријске облике. Дакле, кроз колекцију ArcheTrip праисторијске жене поново оживљавају.
Ове слике су веома актуелне, а ипак пуне референци племенских и ратничких жена које дају значење одеће. ArcheTrip је у тренду, али не имитирајући начин. На неки начин представља симболичну репродукцију визије инспирисане нашом давном прошлошћу, али помешане са авангардним и футуристичким дизајном – каже Јелена Малешевић.
О овом историјском тренутку за српску моду, председница Serbia Fashion Week-а Светлана Хорват каже – Била је заиста велика одговорност како и на који начин представити Србију на Paris Fashion Week-у.
То што је најстарија и најпрестижнија институција моде у свету Federation de La Haute Couture et de La Mode први пут у својој историји дугој готово 160 година отворила врата и одабрала две земље Европе, Србију и Португалију да се представе у званичном програму Welcome to Paris, историјско је достигнуће за српску моду, али исто тако и за државу Србију, имајући у виду то да је FHCM део министарства индустрије Француске.
На најпосећенијем медијском догађају у Француској, четири дизајнера са којима се представио Serbia Fashion Week, Сузана Перић, Јелена Малешевић, бренд Lovely Apple иза кога стоји модни двојац Јелена Зорић и Милица Тричковић, потом Александра Џаковић и њена модна линија АККА, оправдали су наше поверење, тако да су први утисци да је Србија имала одличан деби, на најважнијој недељи моде у свету.
Дан након ревија, уприличена је и изложба и коктел у Културном Центру Србије у Паризу, уз присуство четири амбасадора, дипломата и великог броја интернационалних новинара, који су желели да разговарају са нашим дизајнерима.
Утисци се још нису у потпуности слегли, али знамо да смо направили сјајан посао и да смо једна од главних тема у Паризу ове недеље – поносно каже Светлана Хорват.
Фото: Serbia Fashion Week