ВЛАДИМИР ЂУРИЋ ЂУРА, МУЗИЧАР И ФРОНТМЕН ЧУВЕНИХ МОРНАРА
Кроз музику и стихове човек даје људима најбоље од себе и велика је одговорност направити све то тако да с годинама, као и вино, буде све боље и боље
Недавно се у продаји појавио четврти студијски албум бенда Ђура и морнари “Море”. Аутор и фронтмен бенда Владимир Ђурић Ђура остао је доследан у романтично поетско медитеранској инспирацији или, како истиче на почетку разговора за Борбу, веома је доследан и истрајан у свом ескапизму.
Песме које се налазе на албуму “Море” доносе звуке Јадранског и Егејског мора. Показало се да су ти звуци, као и медитеранска дијета, веома добри за здравље. Намерно водимо нашу публику на лепе плаже, на обале пуне растиња и цвећа, где мирише воће и где се чују таласи. Звук таласа смирује људе, као и песме које певам. Оно што је ново то је мој глас, који са годинама добија неку нову дубину, тако да свака песма има много више позитивне енергије у себи. Кроз музику и стихове човек даје људима најбоље од себе и велика је одговорност направити све то тако да са годинама, као и вино, буде све боље и боље истиче Владимир Ђурић, певач и композитор, али и писац и песник, новинар и колумниста.
Зашто се баш морски амбијент појављује као главна инспирација у вашој музици када Србија нема излаз на море?
– Сматрам да сви ми с ових простора носимо исту генетику једног древног народа који је живео на просторима читавог Балкана. Мом је срцу драг подједнако шумадијски, војвођански, далматински, македонски, грчки и италијански мелос. Све то препознајем као неку стару шифру великог народа, који је, нажалост, одавно скрајнут са историјске сцене. Тај народ је много волео море. Море је такође мета фора унутрашњег мора у свима нама. Може бити оаза среће и мира, али и жестоке смртоносне олује. Као духовни морнар, упустио сам се у бесконачну пловидбу да пронађем срећу у самом себи да бих је могао поделити с другима.
Како гледате на српску попрок музичку сцену после пандемије коронавируса, имамо поново велике концерте?
Било је заиста озбиљно тешко време за преживљавање у доба короне. Посебно за музичаре. Па смо га преживели. Због вируса сам био и у болници, али сам га савладао. Нама је практично био забрањен наступ пред публиком више од годину дана. Многи музичари су били у тешкој егзистенцијалној ситуацији. Коронавирус је додатно погурао виртуелну стварност, у којој се много тога решава и ради преко компјутера и интернета. У тој виртуелној стварности музичари су правили онлајн свирке и врло брзо увидели да то није то. Не вреди свирати без живе публике као што не вреди имати виртуелни секс уместо живог партнера. О виртуелном свету писао сам у студијама “Митологије техносвета” и “Каталог новог света”, где сам баш и говорио о значају наше праве стварности спрам чудесног виртуелног света, који нам је доступан преко интернета, видеоигара итд. Велики концерти су, заправо, светковине нашег реалног света, где људи непосредно размењују енергију и емоције. Не постоји симулакрум у виртуелном свету који би ваљано решио тај проблем. И даље добар живи концерт, књига на папиру, позориште на сцени имају своју незаменљиву драж.
А шта мислите о тренутном стању у српској култури?
– Мислим да је стање у српској култури доста добро јер је све већи број људи свестан значаја наше традиције и нашег положаја у великом свету. Древни Срби су имали велику културну историју од 10.000 године пре нове ере све до доласка Словена на подручје Балкана, када су се утопили у нову матрицу. Написао сам студију “Загонетна историја Срба”, која управо објашњава како је један оригинално атлатиђански народ Древни Срби, помешан са хиперборејским народима Словена. Покушавам да одгонетнем зашто је највећи број књига о историји Древних Срба завршио у ватиканском индексу забрањених дела. Полажемо право на огромну културну баштину од Лепенског вира, винчанске и ватинске културе преко митологије која укључује бројне митове Грчке, Рима, Пе рсије, Русије. Треба да будемо поносни на огромну традицију. Верујем да ће српска култура у блиској будућности бити тек на прави начин разоткривена.
Драгана Бокан
фото: ПРОМО