Представљање монографије Уметност интерпретације реномираног пијанисте и професора Александра Сердара биће одржано 19. марта у 18 часова у Музичкој галерији Коларчеве задужбине
На представљању књиге ће говорити директор Музиколошког института САНУ др Катарина Томашевић, музиколог и редовни професор Факултета музичке уметности др Соња Маринковић, научни саветник Музиколошког института САНУ др Ивана Медић, редовни професор и шеф катедре за клавир на Факултету музичке уметности мр Бранко Пенчић и аутор Александар Сердар.
У оквиру промоције монографије “Уметност интерпретације”, Александар Сердар ће извести и неколико композиција.
Александар Сердар, рођен у Београду, редовни је професор клавира на Факултету музичке уметности у Београду и пијаниста светског реномеа. После завршених студија у Новом Саду даље школовање је наставио у САД. На његово пијанистичко образовање су утицали током година, пре свега, Серђо Пертикароли и Леон Флајшер. Сердар је добитник бројних међународних награда, свирао је реситале, наступао са оркестрима и у оквиру камерних ансамбала у готово свим земљама Европе, у Северној Америци, Бразилу и Перуу, Мароку, Либану, Израелу, Тајланду и Јапану.
Сердар од 1999. године ради на Факултету музичке уметности у Београду где је сада у звању редовног професора. Од 2006. године ради као професор на Факултету уметности у Нишу. Александар Сердар учествује као члан жирија у раду бројних националних и интернационалних жирија. У марту 2007. почео је са реализацијом пројеката ,,Националне концертне сезоне”. Пројекат децентрализације класичне музике заступљен у 16 градова који је са великим успехом окончан у јуну 2007. године. Свој приручник под називом ,,Развој пијанистичке технике” Александар Сердар издаје 2012. године у издању Музичког центра Црна Гора.
Своју пуну посвећеност професији уметника, пијанисте и педагога, Александар Сердар још једном потврђује одлуком да се упусти у одговоран и захтеван посао формулисања базичних принципа приступа интерпретацији. Његова књига није збир канонских норми које се ауторитарно нуде, већ скуп разложних, на примерима добро илу
строваних тумачења базичних принципа интерпретације музичког текста, чије усвајање је нужан предуслов за формирање професионалца. Сердар зналачки, пажљиво, систематично и сугестивно свог читаоца води кроз те лавиринте знања, јасно постављајући смернице и објашњавајући тајне приступа музичком делу.
Соња Маринковић, музиколог, редовни професор, ФМУ, Београд
Монографија представља изузетан допринос науци и јединствено дело у нашој средини. Сердар најпре пружа историјско истраживање о развоју ове пијанистичке школе, а потом систематично преноси стечена знања и искуства из домена интерпретације музичког дела, стечена током тридесетогодишње уметничке каријере. Катарина Томашевић, музиколог, научни саветник
Музиколошки институт САНУ, Београд
Александар Сердар је у својој књизи успео да групише најважније елементе у интерпретацији музике који подразумевају мелодију, хармонију и време. У књизи су у потпуности приказане тековине учења једне велике пијанистичке школе која води порекло још из 19. века и која је, преко Леона Флајшера, дошла до Сердара, а он је на аналитичан и интелигентан начин успео да је систематизује у својој књизи. Јасминка Станчул, пијаниста, редовни професор Универзитет за музику и извођачке уметности, Беч.
Фото: Приватна архива