Београдске недеље моде као и на свим претходним издањима, поред промоције моде и ауторског стваралаштва и на 51. L’Oreal Fashion Week-у промовисала је теме које се баве друштвеном одговорним питањима
Иако суочени са трагичном ситуацијом која је задесила Србију почетком маја месеца, BFW тим је нашао начин да, верујући у важност промоције стваралачких вредности и креативног потенцијала младих уметника, програм адаптира и реализује у складу са ситуацијом с којом се суочило наше друштво.
Већ први израз свести нашао се на ревији отварања, која је била посвећена јубилеју 15 година доделе Награде за савремени модни израз „Борис Николић“, а које је представљала добар пример културе сећања на важне људе из света моде који више нису са нама, попут Бориса
Николића, једног од најзначајнијих домаћих дизајнера ауторске моде; током презентације радова претходних добитника награде, креаторка Александра Лалић је затворила ревију носећи вез на коме је писало „Свет мора стати, мами није добро“ – чиме је послала снажну поруку солидарности са свим погођенима у недавним трагедијама.
Програм Fashion Incubator, у којем студенти београдских школа модног дизајна традиционално представљају своје моделе, ове сезоне имао је за тему „Rethink Fashion“ – студенти су се кроз своје радове посебну пажњу поклонили одрживој моди, теми која је узела примат на глобалном нивоу, применом техника рециклаже, редизајна и пренамене већ постојећих комада гардероба и текстила.
Сестре С (Ивана и Јелена Стеванчевић) свој активизам показале су кроз колекцију „Ко носи бркове?“ која на духовит и благо ироничан начин преиспитује друштвене конвенције родног изражавања и експресије личног стила и ослобођења конзервативних норми.
Њихова ревија потврдила је да модна писта не служи само за промоцију одеће, већ и за исказивање ставова и преиспитивање норми.
Ревија Tribute to Vivienne Westwood, посвећена легендарној креаторки, имала је можда и најснажније друштвено-одговорне поруке, у складу са модном иконом и њеном богатом каријером.
Рођена у Енглеској, Вествуд је стекла славу 1970-их као дизајнер панк моде, коју је одликовала провокативна и бунтовна естетика.
Од тада је наставила да помера границе моде, често користећи свој дизајн као средство друштвеног и политичког коментара. Њени
модели су имали за циљ да шокирају и изазову статус кво, и да подстакну људе да другачије размишљају о моди.
Њен утицај огледао се и у брисању граница између мушке и женске одеће.
Била је гласни заговорник смањења негативног утицаја модне индустрије на животну средину и користила је своју платформу за промовисање етичких и одрживих производних пракси.
Скоро сви друштвено-одговорни мотиви који су пратили колекције Vivienne Westwood, могли су се видети на писти 51. L’Oreal Fashion Week-a; посебно су се истакле креације Марка Фехера, који је кроз свој рад указао на проблем и пораст случајева фемицида, проблема за које наше друштво још увек није нашло решење.
Оба Маркова модела носила су јаку симболику – израђени од тканине са принтом затворених и отворених очију док су им руке биле офарбане у јарко црвену боју.
Мушки модел је имао вез са натписом (не затварај очи на злочин) и дефиницију фемицида, док су се код женског модела натпис и дефиниција фемицида били прикревени и нашли су се на подсукњи тј кринолини.
Нови програм BFW-a, Street&Urban Fashion Show, који за циљ има оснаживање и давање платформи младим и онлајн брендовима урбаног стила, такође је имао елементе активизма.
Поруке на мајицама бренда Живи Проживи, говориле су о ношењу са проблемима и важности бриге о себи, коришћењем принта попут „Универзуме – реши ово“, „Маштам, не сметај“, а пажњу су изазвале и провокативне поруке бренда Alby wear.
Аксесоари бренда Hemp Packs израђени су од природних материјала одрживим техникама производње, наслањајући се тиме на важност одговорне производње која је горућа тема како у домаћој, тако и у светској модној индустрији.
Финале ревије је било врло емотивно уз девојку која користи протезу за кретање и која је храбро пронела модела бренда Plima Sport уз громогласан аплауз публике.
Овај бренд је део екипе која посебно дизајнира навлаке за протезе, те својом креативношћу доприносе инклузији што је била снажна поруке и ове ревије.
Генерација Z била је инспирација за кампању BFWa, Нова ренесанса за нову генерацију, чији концепт је осмислила Невена Ивановић, дизајнерка бренда NeoDesign.
Поред кампање, вредности које се везују за генерацију Z – промишљање баштине, слављењу аутентичности, одрживости, инклузивности и борби за слободу, а против дискриминације, виделе су се и на самим ревијама; издваја се ревија „MaximaliZm as a Spectacle“, ауторке концепта Јоване Николић, које је однос генерације Z према свету и себи приказала на писти, коришћењем уникатних стилова и комбинацијом винтиџ гардеробе са тренди комадима као и коришћењем редизајниране одеће.
Атмосфера ревија пулсирала је духом младости, храбрости и потребе за борбом, који се јасно види у новим генерацијама.
Иако је 51. L’Oreal Fashion Week био одржан у периоду велике туге, емпатија на самом догађају била је и опипљива и видљива.
Модни аутори нашли су јединствен начин да пошаљу поруке солидарности и дали уметности да говори уместо речи.