Scroll Top

Циркуларни понедељак на Perwoll Fashion Week-у

cirkularni-ponedeljak-na-perwoll-fashion-week-u
Сличне теме
MITA7113

Модна ревија инспирисана Краљицом Јеленом Савојском.

Belgrade Fashion Week годинама уназад посвећује значајну пажњу теми Модне одрживости и Циркуларне економије

У оквиру целодневног програма под називом Циркуларни понедељак, који је организован у сарадњи са Амбасадом Шведске у Београду, одржаном у простору Силоси у Луци Београд, покренуте су нове теме и дешавања на овим просторима.

Реализована је панел дискусија „Креирање политике за одржив раст у модној индустрији“, на којој су учествовали Антоине Авигнон, програмски менаџер за животну средину и климатксе промене, Делегације ЕУ у Србији, Наташа Драгојловић, консултанткиња за одрживи развој, Дејан Марковић, директор маркетинга Triple Jump Group (носилац франшизе шведског модног бренда Lindex), Ана Трошић, дизајнерка/активисткиња, Слађана Милојевић, менаџерка кластера FACTS, а дискусију је модерирала Дуња Јовановић, оснивач Ffm платформе.

Увод у панел и добродошлицу присутнима су пожелели, Ненад Радујевић, оснивач и директор Модног студија CLICK и Београдске недеље моде, Њ.Е. госпођа Аника Бен-Давид, амбасадорка Шведске и Пламена Халачева, заменица шефа Делегације ЕУ у Србији.

У другом делу програма одржана је презентација могућности финансирања пројеката културе у оквиру програма Креативна Европа – култура.

Креативна Европа је кључни програм ЕУ за подршку и развој сектора културе, пре свега пројеката међународне сарадње и размене.

Представљени су отворени позиви за предлоге пројеката и пројекте организација из Србије који су подржани у оквиру програма, као и рад и подршку коју пружа апликантима Деск Креативна Европа Србије при Министарству културе РС.

Након ових активности одржан је и White Monday који је настао у Шведској као контрапункт Black Friday потрошачком концепту и има за циљ одговорно, еколошко конзумирање моде, а по први пут је организован у Србији и региону.

Његов суштински циљ је да покаже како се може продужити век трајања неком одевном предмету, па су посетиоци имати прилику да, сазнају више о сецонд ханд и винтаге платформама и уједно су себи могли приуштити такве комаде, такође су учествовали у радионицама редизајна и упцyцлинга, као и у размени одеће и материјала које су донели.

Програм је био намењен широкој публици а врата Силоса широм отворена за све љубитеље одрживе моде и оне који су желели да сазанају нешто ново о овом важном покрету.

У простор Силоса је из Хангара пресељена и изложба Fashio Forever Шведског института, која је представила добре примере праксе шведских брендова на тему одрживе моде, рециклаже, редизајна, циркуларне економије.

Ови изузетно поучни и интересантни примери, су употпунили овај дан комплетно посвећен едукацији из ове важне области. Поруке које изложба шаље су да се појављује нова модна индустрија: оријентисана на кориснике, вођена технологијом и временом све позитивнија за планету.

Она истиче четири обавезна фактора за одговорну моду, где је фокус на: Циркуларности – која је кључни императив одрживог напретка у модној индустрији, и усредсређује се на узимање онога што је остало од производа након што потрошачи заврше са њим и враћање у ланац снабдевања; Дигиталним перформансама – јер код и пиксели, су игла и конац нове модне индустрије.

Софистицирано управљање подацима засновано на знању омогућава велики развој иновативних идеја, аутоматизацију и паметније одлуке; Оријентисаности на корисника – данас корисници заузимају централно место у модном екосистему.

Њихове потребе, куповине, стилови, потрошња и избори све више диктирају приоритете. Као и њихова очекивања ефикасне (и, наравно, одрживе ) услуге која је доступна 24 сата дневно, 7 дана у недељи и где год они то желе; Подршка индустријама – скоро 90 одсто свих текстила данас је направљено од фосилних сировина или памука, који имају велики утицај на животну средину.

Зато има смисла тражити нова решења. Посебно велики потенцијал има текстил на бази целулозних влакана, који се углавном добија од коре дрвета и стабла. Мода прилагођена планети заиста расте на дрвећу.

Мода се креће брже него икад. Убрзавање развоја новог, циркуларног модног система захтева чврсте оквире и прописе за постављање услова раста и напретка. Процес се даље убрзава кроз индустријске и академске иницијативе.

Потрошачи желе да доносе одговорне изборе. Водећи брендови, иновативни стартупи и етаблирани играчи су посвећени смелим циљевима за обновљиву енергију, циркуларност и очување ресурса.

Модна трансформација се дешава сада, затоPerwoll Fashion Week одговорно поручује GET IN THE MOMENTUM!

Фото: Зоран Стојичић

Додај коментар: