Scroll Top

Концерт Владимира Милошевића у Коларчевој задужбини

kontsert-vladimira-miloshevi-a-u-kolar
Сличне теме

У Коларчевој задужбини седмог маја можете да очекујете концерт истакнутог српског пијанисте Владимира Милошевића. Програмом који носи назив Клавир и балет, Милошевић открива нове изражајне просторе, изводећи на клавиру транскрипције најчувенијих балетских партитура Петра Чајковског, Игора Стравинског и Мориса Равела, као и музику која је компонована за клавир а потом адаптирана за балетску сцену. Овим програмом, Милошевић жели да клавиром ‘исприча причу’ – да својом интерпретацијом дочара ликове и сценска дешавања, акцентује плесни карактер одабраних композиција, али и да дочара бујни оркестарски колорит у наоко ‘монохромном’ клавирском звуку.

На програму су Концертна свита из балета Крцко Орашчић Чајковског у обради славног пијанисте Михаила Плетњова, Концертна свита из балета Жар-птица Стравинског у транскрипцији Гвида Агостија, Равелов Ла валс (или Валцер), кореографска поема, у његовој властитој преради са соло клавир. Поред тога, Милошевић је одабрао и свиту Купренов гроб, коју је Равел компоновао за клавир а касније оркестрирао поједине ставове, и у тој верзији је дело доживело бројне успеле кореографске поставке.

Посебну занимљивост овом програму дају композиције које се, због огромних техничких и изражајних захтева, ретко изводе. Михаил Плетњов је направио и премијерно извео транскрипцију балета Крцко Орашчић 1978. године, када је освојио Златну медаљу на Међународном конкурсу Чајковски у Москви. Пошто оригинална музика за балет траје око 100 минута, Плетњов је изабрао седам атрактивних нумера, укупног трајања око 18-20 минута, а касније су је и други водећи светски пијанисти уврстили у свој репертоар. С друге стране, француски композитор Морис Равел, према чијој музици Владимир Милошевић осећа посебан афинитет, направио је више прерада свог Валцера – позната је верзија за два клавира, док се обрада за соло клавир ретко изводи због своје изузетне сложености. Поред Равелових властитих транскрипција, Валцер су прерађивали и други познати композитори и пијанисти, као што је Глен Гулд, који као да су осећали да не постоји ‘дефинитивна’ верзија ове композиције за соло клавир. Владимир Милошевић тим поводом истиче: “Мој циљ је да останем веран Равеловом нотном запису, али уз пуну свест о постојању других верзија, укључујући и оне за клавирски дуо и два клавира. Желим да остварим тумачење које ће у највећој могућој мери пренети слушаоцима карактер и атмосферу ове невероватно сложене и богато оркестриране композиције, засноване на низању контрастних карактера, при чему ритам валцера остаје главни обједињујући фактор.”

Фото: Промо

Додај коментар: