Scroll Top

Треће вече представљања ауторских колекција на 51. Београдској недељи моде

trece-vece-predstavljanja-autorskih-kolekcija-na-51-beogradskoj-nedelji-mode
Сличне теме

СестреС приказале су колекцију шаљивог и благо ироничног назива Ко носи бркове? у којој се поигравају са свеприсутним и ригидним потребама друштва за означавањем

Деконструисањем елеманта народне ношње који рефлектују тррадиционалну расподелу моћи, СестреС указују да моћ можемо доделити свима, док смо слободни да сами бирамо улоге које у друштву заузимамо.

Њихов ауторски рад пркоси дискриминацији која је препозната као непристојност док потврђују да је мода једна од могућности да се ослобађамо и изражавамо. Уникатност њиховог рада ослања се на ручном раду, који се не може мултиплицирати, те су у њиховој продукцији највише заступљене мале серије и уникатни комади, чести дизајнирани за одређену особу.

#teamNEO дизајнери, Сања Жигић, Ивана Јовановић и Милутин Лађевић, превдођени менторком Невеном Ивановић, приказали су Showcase Inherted Identities на којом се свако од три дизајнера представио капсуларном колекцијом која обрађује тему наслеђених идентитета који се односе на аспекте личних али и идентиетета који се преносе од породице, културе, заједнице али и етничног, расног порекла, религије, језика, културе, традиције…

#teamNEO кроз ову колекцију препознаје и истиче разноликост наслеђених идентитета које аутори носе у себи и настоје да их прихвате, пригрле, оснаже и прикажу тај процес кроз савремени модни израз. Менторка Невена Ивановић свој начин рада заснива на терапеутском приступу кроз цео процес истраживања, формирања инспирације и стварања, верујући да се на тај начин не развија само колекција већ и сам аутор.

MaximaliZm as a Spectacle, ауторке концепта Јоване Николић, представља непоновљиве комбинације већ ношеног, винтиџ гардеробе, тренди комада актуелних великих брендова са редизајном и do it yourself, инписирисане снагом и вредностима генерације Z.

Кроз овај перформанс, Јована је анализрала вредности генерације Z које не почивају у екцесивном конзумеризму, већ се граде из новог приступа грађења аутфита.

За доста младих, стил и естетика долазе пре препознатљивих брендова, чиме они стварају јединствене комбинације које изражавају њихов став, стил и одражавају њихов карактер док уједно шаљу снажне поруке, изазивају реакције и различита осећања код посматрача.

Дизајнери чије креације је Јована користила су: Оља Марковић, Ненад Павловић, Марија Чањи,  Kee.bo, Милутин Лађевић, Невена Ивановић/Neo Design, Верикина, Bakay, Shada, Милица Вукадиновић/Хаидук, Хелена Плећаш, H.C.11, Сенка.

Јована Николић стилизовала је и кампању Нова ренесанса за нову генерацију која прати 51.  L’Oreal Fashion Week.

Фото: Ђорђе Томић

Додај коментар: