Scroll Top

MAДЛЕНИАНУМ ОТВАРА ЈУБИЛАРНУ 25. СЕЗОНУ НОВИМ МУЗИЧКИМ СПЕКТАКЛОМ ОПЕРЕТОМ ЖАКА ОФЕНБАХА ПАРИСКИ ЖИВОТ

madlenianum-otvara-jubilarnu-25-sezonu-n
Сличне теме

Када кажете Париз одмах помислите на љубав, моду, забаву и La Vie Parisiénne, или толико жељени париски живот, чију би атмосферу свако од нас желео бар мало да осети. Управо нам у Београд почетком октобра стиже ПАРИСКИ ЖИВОТ – нова музичка посластица, оперета Жака Офенбаха, коју припрема већ доказана ауторска екипа када је музички жанр у питању: Роберт Бошковић, ради режију и адаптацију, Весна Шоуц је диригент, кореограф је Милица Церовић, сценографију потписује Весна Режић, а костимографију Душка Нешић. Драматургију, превод и адаптацију потписује Игор Њеидлицх, док су му у препеву стихова помогле Весна Шоуц и Барбара Кајин. Дизајнер светла је Срђан Јовановић, дизајнер звука Душан Арсикин, аутор лутака је Дражен Матијашевић, док су остали сарадници и асистенти: Исидора Гонцић и Ања Орељ (режија), Нина Кузмић (сценографија), Анђела Бајагић (костими), Јована Иконић (сценски покрет).

Прича се врти око два париска бонивана који се боре за наклоност светски познате глумице, у све ће се умешати верени, али несташни шведски барон који је у Француску дошао да окуси чари које скрива Париз, а у овој љубавној заврзлами незаобилазан је богат и страствени Бразилац. Ко је на крају победник љубавног похода имаће прилике да види публика Опере и театра Мадленианум већ 1. октобра, када је заказана премијера, тј. 8. октобра када је прва реприза.

Љубитељи мјузикла, оперете, доброг и искреног хумора и раскошне сценографије и костимографије имаће прилику да уживају у оперети ПАРИСКИ ЖИВОТ композитора Жака, која је премијеру и светски успех доживела 1866. у Паризу. Либрето су тада написали Henri Meilhac i Ludovic Halévy. Због захтевне савремене публике редитељ је са драматургом оперету свео на три чина и трајање од два сата и 10 минута, при томе је убацио и надалеко чувени Кан кан Ж. Офенбаха из његове опере Орфеј у поџемљу, по коме су многи француски клубови постали познати.

Дашак Париза у овом распеваном и разиграном музичком комаду донеће велики ансамбл представе коју предводе: Васа Стајкић, Димитрије Цинцар-Костић, Арсеније Тубић, Ђорђе Виктор Влајић, Бранислава Подрумац, Јана Погрмиловић, Ања Орељ, Милош Ђорђевић, Срђан Тимаров, Владимир Андрић, Ана Цветковић, Драгана Поповић, Ивана Медић, Ђорђе Стојковић и Жарко Степанов. У овој љубавној вртешци здушно им помажу: Весна Ђурковић, Мина Глигорић, Невена Ђоковић, Ана Бартоли, Вања Милачић, Сара Бојић, Петар Ђурђевић, Милан Милосављевић, Ђорђе Крећа, Немања Бајић, Милена Моравчевић и Марија Пантин. Музичке припреме поред Весне Шоуц, као корепетитори прате Драгана Анђелић Буњац и Барбара Кајин. Оркестар Опере и театра Мадленианум предводи концерт мајстор Весна Јанссенс. Бројни хорски и плесни ансамбл овог сложеног музичког комада је, као и солисти, морао да прође неколико кругова аудиција да би се изборили за учешће у овом пројекту.

Пробе су већ увелико у току, део сценографије и костима су у припреми. Редитељ Роберто Бошковић је рекао да је најзахтевније у припреми ове оперете поред креативног дела, припреме сценографије, костима и режијске идеје, било направити стварно добар глумачки ансамбл.

“Мене су учили, као глумца и редитеља, да ако имаш добру поделу то је добрих 30 посто представе. Мадленианум је једно од ретких позоришта које на такав начин ангажује глумце, а за овај пројекат се пријавило скоро 300 глумаца, певача И играча из Београда и других места Србије и региона.” Са свима њима Бошковић са сарадницима ради на новој причи и динамици, са бритким хумором који излази у музичке нумере, од којих је готово свака искореографисана.

Оперета се пева на српском, а титл је на енглеском језику.

Фото: Зоран Шкрбић

Додај коментар: