Scroll Top

Плесна представа ГОЛИ премијерно за рођендан Битеф театра

plesna-predstava-goli-premijerno-za-r
Сличне теме

 Битеф театар обележава још један рођендан, 3. марта премијером плесне представе ГОЛИ, по концепту и кореографији Исидоре Станишић. -Поносни смо на сезону у којој смо, у отежаним условима изазваних мерама заштите од епидемије, ипак успели да организујемо и остваримо занимљиве позоришне пројекте. Поред организације Битеф фестивала, учествовали смо на битним локалним и интернационалним фестивалима са представама са редовног репертоара Битеф театра, добили награде и признања, те смо тако потврдили битност и потребност овог театра на позоришној сцени региона. Битеф театар је кроз програме Битеф зона и Месец независне сцене – такође, успео да сервисира и презентује веома занимљиве представе разних регионалних уметника и трупа које скрећу пажњу на себе својим иновативним радом.

Очували смо и унапредили стални дијалог са заједницом, кроз многе трибине и промоције, воркшопове и тренинге, унапређујући “школу позоришног мишљења битефовског карактера” која оснажује уметнике и доприноси сцени свежим и иновативним жанровским решењима. Једнако градећи репертоар постдрамског, драмског и плесног театра, понудили смо кросовер жанровска решења, ширећи и унапређујући утицај тенденција Битефа и увезујући још чвршће Битеф театар у мрежу регионалних позоришних кућа које обраћају пажњу на дефинисање и позиционирање стилског и садржајног језика савременог позоришног тренутка.

“Голи” прати историју текстила и односа човека према текстилу. Видећемо да је прогрес регресирао човека у постварено биће, док је испразној ствари дао улогу идола. Читав технолошки напредак усредсређен је на суперфицијелно побољшање, чиме човекова интервенција у еволуцију доводи до губљења људскости. Највидљивија путања површинског напретка јесте одећа, наша друга кожа, наша прилика за трансформацију, наше скровиште, али и пропадалиште. Паметно одело нас чини бољим људима или носиоцима истог? Стил живота једног носиоца важнији је од самог живота другог носиоца? Је ли онда тај носилац и даље човек или је еволуирао у други назив? Ко је, или шта је тај носилац? Да ли Супермен лети или пада, и зависи ли то само од вијорења плашта? И на крају, ко смо кад смо голи? Циљ нам је био да у ери промоције трансхуманизма не пропитујемо шта све човек овом врстом прогреса добија, већ шта губи. Негирати или спутавати технолошки напредак није сврховито, али подстицати сарадњу технологије и уметности како би тај напредак остао у домену хуманистике, није само сврховито, већ и неопходно. Из тог разлога је учешће фабрике текстила у овом нашем уметничком делу (јер, пројекту би био технички термин), од изузетног значаја за будућност човечанства и заједничког осмишљавања исте.-наводе из позоришта

Додај коментар: