Први месеци ове године протекли су у духу сајамске атмосфере, рођендана Града Новог Сада, дочека првог путничког брода у 2023, промоције дигиталне мапе Новог Сада и Фрушке горе, као и конструктивних састанака у земљи и иностранству, током којих је Туристичка организација Града Новог Сада представила понуду и још једном потврдила статус Новог Сада као једне од омиљених туристичких дестинацијa
О томе да је промоција богате понуде садржаја за посетиоце дала резултате говоре и најновији подаци Републичког завода за статистику Србије. На територији Града Новог Сада у периоду јануар – март 2023. године укупно је боравило 40.374 туриста што представља раст у односу на исти период претходне године за 25,4%. Од тога домаћих туриста је било 15.697, а страних 24.677.
Најбројнији су били туристи из Хрватске, Руске Федерације, Босне и Херцеговине, Словеније, Румуније, Немачке, Северне Македоније, Бугарске, Црне Горе и Kине.
Према истом извору у периоду јануар – март 2023. године укупно је остварено 118.154 ноћења што представља раст од 22,9%.
Од тога домаћи туристи су остварили 34.871 ноћења, а страни 83.283. Међу странцима највише ноћења су остварили туристи пореклом из Руске Федерације, Хрватске, Босне и Херцеговине, Румуније, Kине, Словеније, Немачке, Турске, Северне Македоније, Црне Горе.
Од почетка године Туристичка организација Града Новог Сада учествовала је на укупно 13 домаћих и иностраних сајмова туризма и промотивних догађаја, међу којима су они у Бечу, Штутгарту, Берлину, Љубљани, Софији, Загребу, као и у Београду и Нишу.
Фокус успешног представљања био је на аутентичним производима и садржајима које нуди не само Нови Сад, већ и његова околина: Фрушка гора као оаза за рекреацију и уживање, са манастирима, винаријама и Сремским Kарловцима.
Поводом Дана града који се сваке године одржава 1. фебруара, Туристичка организација Града Новог Сада је заједно са новосадским установама културе иницирала и организовала 4. и 5. фебруара „Дане отворених врата“, како би грађанима Новог Сада омогућила да кроз читав низ бесплатних догађаја буду део прославе.
Сви заинтересовани су могли да се боље упознају са градом и Петроварадинском тврђавом кроз огранизоване вођене бесплатне туристичке туре. Према прелиминарним извештајима добијеним од установа културе, у тим програмима учествовало је око 7.000 људи, а још 4.000 деце добило је сликовнице „Град голубјиег срца“, које ТОНС традиционално 1. фебруара сваке године поклања првацима.
Ове године, Нови Сад је био град у којем је званично отворена туристичка сезона крузера за целу Србију, пристизањем брода „Амаверде” са око 150 путника из Сједињених Америчких Држава.
На догађају који је организовало Прво паробродско друштво уз подршку Туристичке организације Града Новог Сада, гости су дочекани уз аплауз, традиционално послужење и фолклорни наступ, а затим су пешке или бициклима наставили обилазак града.
Актуелни подаци Агенције за управљање лукама показују да су 2022. на путничком пристаништу у Новом Саду пристала 372 путничка брода, када се искрцало више од 35.000 путника.
У просторијама Туристичке организације Града Новог Сада крајем априла промовисана је дигитална мапа Новог Сада и Фрушке горе, на чијој имплементацији је ТОНС радио у претходном периоду.
Након прве фазе израде, на мапи је обележено близу 600 тачака најзначајнијих туристичких атракција, винарија, ресторана, планинарских стаза, јавног превоза и друго, са навигацијама до сваког одредишта.
У другој фази фокус ће бити на додавању нових категорија са најзначајнијм локацијама у Новом Саду.
Трећа фаза подразумеваће израду мобилне апликације, која ће поред дигиталне мапе са атракцијама садржати и календар са манифестацијама, као и предлоге за викенде у Новом Саду. Мапа се налази на званичном сајту ТОНС-а.
У конференцијској сали Туристичке организације Града Новог Сада одржан је радни састанак са представницима новосадских хотелијера.
На састанку се причало о будућим плановима развоја, јачем умрежавању туристичке привреде и ТОНС-а, повезивању овог дела туристичке привреде са привредом циљаних градова, као и плановима развоја конгресног туризма у нашем граду.
Ревиридрали су се досадшњи резултати и истицали предлози за побољшање туризма у Новом Саду.
Динамични почетак године проширио је наш круг познанстава, отворио нове видике и створио идеје које обећавају успешну реализацију током наредних месеци, односно пролећне и летње сезоне у којима Нови Сад дише у ритму жеља и потреба туриста.
И наредних месеци очекује нас појачана промоција путем дигиталних канала кроз које ћемо позивати туристе из региона да искористе лепо време и мноштво најављених догађаја и посете „Српску Атину“.
Фото: ТО Нови Сад