Резултат ових споразума ће бити могућност да преко 10,000 студената из Србије...
Улазнице за перформансе које потписује чувени француски уметник Joan Buržoa, а који претходе 21. Београдском фестивалу игре, биће у продаји од среде, 4. октобра
Програм чине најпознатије инсталације овог аутора које ће публика видети кроз укупно шест перформанса који су на програму 7. и 8. марта наредне године у београдском Биоскопу Балкан.
Позоришна публика га познаје као играча, али и као директора Кореографског центра у Греноблу. У свет високе моде закорачио је као један од најдрагоценијих сарадника бренда Луи Витон.
Технолошка достигнућа је обогатио бројним апликацијама, а на десетине хиљада посетилаца париског Лувра очарао чувеном инсталацијом са огромним степеницама које се врте и са којих играчи падају и дижу се као дечије играчке… Уосталом, ко још није видео музичке спотове за Харија Стајлса, Селену Гомез или овогодишњег победника Фестивала у Сан Рему, Марка Менгонија?
Joan Buržoa је уметник који непрестано руши границе између различитих уметничких форми, и о чијем калеидоскопском таленту критика увек говори са посебном емоцијом. За први сусрет са београдском публиком Буржоа је изабрао чак 5 различитих инсталација! Да би приказали сложене радове, свако вођење кроз простор Биоскопа Балкан пратиће највише 100 гледалаца.
Метод овог уметника је отелотворен у невидљивим феноменима, док је његов уметнички универзум производ трајног процеса који он назива „недостижном тачком одлагања“. Након што је наступао са бројним реномираним кореографима, Буржоа је 2010. године основао своју трупу. Од 2016. до 2022. био је директор Националног кореографског центра у Греноблу, поставши тако први циркуски уметник на челу једног француског кореографског центра. Посвећен уметности која је радикално мултидисциплинарна, физичка и иновативна, он ствара надреалне перформансе.
Магнетизам наступа може се приписати његовом детињству: „Одрастао сам у малом изолованом селу у француској планинској регији. Моје детињство је трајало дуго и мислио сам да ће трајати заувек. Престало је оног дана када сам схватио да морам нешто да урадим са животом.
Нисам умео да одговорим на питања која су ме плашила. Срећом, током овог немилог лутања на крају детињства, наишао сам на циркус – Le Cirque Plume – који ми је показао да можемо да растемо док остајемо деца, претварајући стварност у поезију… Моји извођачи никада не покрећу кретање. Њихов покрет условљавају невидљиве силе које нас окружују – гравитација, инерција, трење… Такође, за мене публика и уметници деле игралиште, имагинарну планету и ситуације које претварамо у заједнички наратив, каже Буржоа.
За најбржих 100 гледалаца у термину по избору, Београдски фестивал игре нуди посебну, нижу цену улазница.
Куповина је могућа искључиво на сајту www.belgradedancefestival.com.
Фото: Београдски фестивал игре
Аутори Geraldine Aresteanu, Pascale Cholette