Scroll Top

Желим да својим радовима поправим расположење других људи

zhelim-da-svojim-radovima-popravim-ras
Сличне теме

ТАРА ТАНАСИЈЕВИЋ, ТАЛЕНТОВАНА МЛАДА УМЕТНИЦА ИЗ ЛАЈКОВЦА

Иако на свету има много проблема и лоших ствари, кроз своје радове показујем да има и добрих, на које се треба фокусирати

Када су подршка и подстицај најближих неизоставни, онда је успех сигуран, а прави пример за то је Тара Танасијевић, талентована ученица другог разреда Средње школе “17. септембар”из Лајковца. Цртањем се бави још од основне школе, а досад је имала неколико самосталних и групних изложби и поред отежавајуће чињенице да је непокретна.

Са 12 година имала је прву изложбу у оквиру циклуса изложби „Афирмација младих“ у Студентском културном центру Београда. Тарини радови увек одишу веселим и јарким бојама, пуног и богатог колорита, и показују нам раскошан унутрашњи свет. У њеном раду посебно се види утицај цртаног филма, дигиталне анимације, аниме и манга стила цртања.

– Инспирацију за радове црпим из окружења и прилика кроз које пролазим. Идеје и осећања могу приказати графички или сликовно, а главни циљ је да радовима поправим расположење других људи. Иако на свету има много проблема и лоших ствари, кроз своје радове показујем да има и добрих, на које се треба фокусирати – каже Тара за Борбу.

Радови ове талентоване средњошколке вишеструко су награђивани и специјално похваљени на изложбама Ауторског стрипа у Новом Саду и Београду, а за крај ове школске године добила је посебну награду и похвалу од своје школе, у којој наводе да је Тара својим естетско-уметничким доживљајем кроз модерно сликарство духовно и морално поткрепила своју генерацију. Поред тога што лепо и инспиративно утиче на вршњаке, она и сама ужива у процесу стварања.

– Када стварам, добро сам расположена и весела, на тај начин радови ми одржавају позитивну енергију. Уживам кад сам креативна и обожавам да слушам музику док радим. Некада радим тематски, као полон за некога, али увек с циљем и жељом да тог обрадујем и развеселим. Имала сам част да ми радови красе ходнике и канцеларије средње школе коју похађам. Поред тога, урадила сам неколико кратких анимираних филмова за школу и моје другарице, а себе сматрам дигиталном уметницом – наводи Тара.

Тара са наставником Милојем

ТАЛЕНАТ И ВОЉА ИДУ ЗАЈЕДНО

Њен неприкосновени таленат први је приметио наставник ликовног Милоје Митровић још у основној школи. Препознавши га, успео је да на прави начин усмери и усаврши њен ликовни израз. Како таленат није статична категорија, већ на њему треба да се ради, Тара је, поред часова ликовног, ишла и у Дечју школу стрипа, коју такође држи наставник Милоје, а која је управо намењена надареној деци да би озбиљније усмерила њихов стваралачки потенцијал.

– Тарин таленат сам препознао у петом разреду основне школе и тада сам приметио да ученица, поред свих проблема које има мимо ових свакидашњих, које имају сви људи, показује изразито велики сензибилитет према ликовној надарености. Према сваком ученику имам увек индивидуални приступ, нарочито с онима који покажу својеврстан таленат, а Тара је заиста показала велики таленат и вољу. Таленат и воља увек морају да иду заједно; воља без талента и може, у неку руку, али таленат без воље никако не иде! Од почетка је показала велику заинтересованост и прихватала је све сугестије и коректуре на којима смо заједно радили. Из свега тога изнедрила се једна лепа количина сензибилних радова, у којима она, на неки начин, и проживљава живот, те на њеним радовима можете видети девојчицу која плеше, трчи или клиза – закључује Тарин наставник.

– Наставник Милоје је први уочио мој таленат и дао ми савете, инструкције и охрабрења да усавршавам своју технику рада и будем слободна да покажем и другима своје идеје. Рекао ми је да само радим и да ћу бити све боља. Био је у праву – добила сам неколико награда и похвалница. Учествовала сам на неколико изложби. Пријатељи ме често питају да ли имам неки нови рад, а заправо не знају да то не иде тако и да ми је потребна увек нека инспирација – објашњава Тара.

ЉУБАВ И КРЕАТИВНОСТ СУ БЛИСКЕ

Како би прича била потпуна, потребне су све три стране медаље, с једне, талентовано дете вољно да таленат разрађује, с друге, професори који су ту не само да пуко предају већ и буду врсни педагози с индивидалним приступом, и, наравно, родитељи, који представљају базу подршке и подстрека.

– Тара је одмалена показивала интересовање за визуелне садржаје попут слика, стрипова и цртаних филмова. Очекивао сам да ће с временом губити интересовање, међутим, то је престајало да буде само забава, већ је и сама почела да осмишљава и црта. На часовима ликовног, уз подршку и похвале наставника Милоја, напредак је био уочљив, почела је сама да истражује нове видове креативности. Кључ успеха крије се у посвећености областима до којих нам је стало, односно љубави коју осећамо. Љубав и креативност су блиске, имагинарне појаве божанског порекла, оне нам дају снагу да издржимо и видимо неки циљ и сврху – истиче Тарин тата Младен Танасијевић.

аутор МИЛИЦА ДРАШКОВИЋ

ФОТОГРАФИЈЕ: ПРИВАТНА АРХИВА

Додај коментар: