„Наше Село X“ је јединствена представа коју су заједнички креирали реномирани кореограф...
Шаренолики свет мога детињства, потиснут савременим начином живота, просто је вапио да...
Деца награђују, деле, дају, али и суде веома правично и у њиховом...
Улични модни спектакл Зоре Мојсиловић одушевио многобројну публику испред галерије Звоно.
Награду „Јован Ћирилов – за корак даље“ у оквиру 21. Београдског фестивала игре, по одлуци стручног жирија, понео је кореограф Јоан Буржоа
Награда се додељује за кратке комаде које је овај изврсни француски уметник објединио у оквиру целине под насловом Неухватљива тачка одлагања. Укупно шест перформанса изведено је 7. и 8. марта 2024. године, у Биоскопу Балкан у Београду.
Уметник који руши границе између различитих уметничких форми, Јоан Буржоа, је представио свој универзум просторне разноликости и бесконачних варијација кретања. Експериментисањем са специфичном реквизитом, силама гравитације, равнотеже и инерције, за овог уметника временска и просторна стварност не представљају ограничење, већ бесконачно игралиште, а пет инсталација које чине његово дело су заправо незаустављиви “покушај приближавања тачки одлагања”, наводи се између осталог у саопштењу жирија.
Уручење награде „Јован Ћирилов – за корак даље“ планирано је у оквиру 22. Београдског фестивала игре. Подсетимо се да су претходни лауреати овог важног признања били Јиржи Килијан, Шарон Ејал, Димитрис Папајоану, Мари Шуинар, Јакопо Годани, Габријела Каризо / Франк Шартије, Хофеш Шехтер и Кристал Пајт.
Након што је наступао са бројним реномираним кореографима, Јоан Буржоа је 2010. године основао сопствену трупу. Од 2016. до 2022. био је директор Националног кореографског центра у Греноблу, поставши тако први циркуски уметник на челу једног француског кореографског центра. Посвећен уметности која је радикално мултидисциплинарна, физичка и иновативна, Буржоа надгледа перформансе, сарадње и радионице у свим деловима света. Његове поставке су заправо креације везане за локацију, које се самим тим ослањају на енергију и посебности окружења. Његове радове пођеднако познаје публика париског Лувра, Опере у Ослу или Гетеборгу, као и обожаваоци Харија Стајлса и Селене Гомез. Пред београдском публиком се први пут представио ове године, управо на Београдском фестивалу игре.
Фото: Душко Вукић